PRIMĂRIA ORAŞULUI NEGREŞTI-OAŞ
JUDEŢUL SATU MARE
ROMÂNIA
Str. Victoriei, Nr.95–97, Tel/Fax:+40- 0261-854845,0261-853112, 0261-854842
e-mail: [email protected], pagină de internet: www.negresti-oas.ro
ANUNȚ
Având în vedere prevederile art. 484. ale art.175-178 din Anexa 10 din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul administrativ și ale art. VII, alin.(7) din OUG nr.121/2023 pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ, precum și pentru modificarea art. III din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 191/2022 pentru modificarea și completarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 57/2019 privind Codul administrativ.
Primăria orașului Negrești-Oaș, cu sediul în Negrești-Oaș, str. Victoriei, nr.95-97, organizează concurs de promovare pentru ocuparea unei funcții publice de conducere vacante, respectiv:
- Șef serviciu, clasa I, grad I – Serviciul Registratură, Informare și Relații Publice, Monitorul Oficial Local, Comunicare, Mass Media – ID 600150
Condiţii specifice de participare:
- Șef serviciu, clasa I, grad I – Serviciul Registratură, Informare și Relații Publice, Monitorul Oficial Local, Comunicare, Mass Media – Compartimente în subordinea secretarului – ID 600150
Condițiile care trebuie îndeplinite cumulativ pentru a putea participa la concursul de recrutare pentru ocuparea unei funcții publice vacante de execuție sunt cele prevăzute de art.465, alin.1 și 468, alin.1 din OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ, după cum urmează:
Condiţii generale de ocupare a unei funcţii publice
(1) Poate ocupa o funcţie publică persoana care îndeplineşte următoarele condiţii:
- a) are cetăţenia română şi domiciliul în România;
- b) cunoaşte limba română, scris şi vorbit;
- c) are vârsta de minimum 18 ani împliniţi;
- d) are capacitate deplină de exerciţiu;
- e) este apt din punct de vedere medical şi psihologic să exercite o funcţie publică. Atestarea stării de sănătate se face pe bază de examen medical de specialitate, de către medicul de familie, respectiv pe bază de evaluare psihologică organizată prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii;
- f) îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în specialitate prevăzute de lege pentru ocuparea funcţiei publice;
- g) dovedeşte prin certificat sau, după caz, prin alt tip de document absolvirea unei perfecţionări sau specializări stabilite expres de lege pentru ocuparea unor funcţii publice;
g^1) are cunoştinţe teoretice în domeniul tehnologiei informaţiei, nivel utilizator începător;
g^2) îndeplineşte condiţia de ocupare a postului referitoare la obţinerea unui aviz sau a unei autorizaţii, în condiţiile legii, în situaţia în care pentru funcţia publică respectivă este prevăzută ca obligatorie această condiţie de ocupare a postului, justificată de îndeplinirea unor atribuţii care necesită un astfel de aviz sau autorizaţie;
- h) nu a fost condamnată pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, infracţiuni de corupţie sau de serviciu, infracţiuni care împiedică înfăptuirea justiţiei, infracţiuni de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie care ar face-o incompatibilă cu exercitarea funcţiei publice, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea, amnistia post-condamnatorie sau dezincriminarea faptei;
- i) nu le-a fost interzis dreptul de a ocupa o funcţie publică sau de a exercita profesia ori activitatea în executarea căreia a săvârşit fapta, prin hotărâre judecătorească definitivă, în condiţiile legii;
- j) nu a fost destituită dintr-o funcţie publică sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 3 ani;
- k) nu a fost lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică.
- l) i s-a aplicat una dintre modalităţile de ocupare a funcţiilor publice prevăzute la art. 466 alin. (2).
Condiții specifice:
a)să fie numiți într-o funcție publică din clasa I;
b)să îndeplinească condițiile de minime de vechime în specialitate prevăzute la art.468, alin. 2, respectiv 5 ani vechime;
c)studii universitare de licenţă absolvite cu diplomă de licenţă sau echivalentă;
d)să fie absolvenți cu diplomă ai studiilor universitare de master în domeniul administrației publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcției publice sau cu diplomă echivalentă conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023;
- e) să nu aibă o sancțiune disciplinară neradiată în condițiile OUG nr.57/2019 privind codul administrativ.
Durata normală a timpului de muncă este de 8 ore/zi, 40 ore/săptămână.
Concursul se organizează la sediul Primăriei orașului Negrești-Oaș, str. Victoriei, nr.95-97, în data de 17 februarie 2025, ora 1300 – proba scrisă
Interviul se susține în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data susținerii probei scrise, data și ora susținerii interviului se afișează odată cu rezultatele la proba scrisă.
Bibliografia/Tematica de concurs va cuprinde:
1.Constituţia României, republicată
cu tematica Constituţia României, republicată
2.Ordonanţa Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Ordonanţa Guvernului nr.137/2000 privind prevenirea şi sancţionarea tuturor formelor de discriminare, republicată, cu modificările și completările ulterioare
3.Legea nr.202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Legea nr.202/2002 privind egalitatea de şanse şi de tratament între femei şi bărbaţi, republicată, cu modificările și completările ulterioare
- Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare,
cu tematica Partea I, titlul I şi titlul II ale părții a II-a, titlul I al părții a IV-a, titlul I şi II ale părţii a VI-a din O.U.G. nr. 57/2019 privind Codul Administrativ, cu modificările și completările ulterioare
Completări:
Anexa 1 – Procedura de organizare și publicare a monitoarelor oficiale ale unităților/subdiviziunilor administrativ-teritoriale, în format electronic
5.Hotărârea nr.123/2002 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr.544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public
cu tematica integral
6.Legea nr.52/2003 (*republicată*) privind transparența decizională în administrația publică*)
cu tematica integral
7.Legea nr.554/2004 contenciosului administrativ
cu tematica integral
8.Legea nr.544/2001 privind liberul acces la informațiile de interes public
cu tematica integral
- Ordonanța nr.27/2002 privind reglementarea activității de soluționare a petițiilor
cu tematica integral
10.Legea nr. 16/1996 (*republicată*) privind Arhivelor Naţionale, cu modificările și completările ulterioare
cu tematica integral
- Legea nr. 53/2003 – codul muncii (**republicat**), cu modificările și completările ulterioare
cu tematica Titlul I – Cap.I – Încheierea contractului de muncă, Cap.II – Executarea contractului individual de muncă, Titlul III – Cap.IV – Concediile, Titlul V – Sănătatea și securitatea în muncă, Titlul VI – Formarea profesională, Titlul XI – Răspunderea juridică
Atribuțiile postului:
Atribuțiile funcției publice de conducere – Șef serviciu, clasa I, grad I – Serviciul Registratură, Informare și Relații Publice, Monitorul Oficial Local, Comunicare, Mass Media – Compartimente în subordinea secretarului – ID 600150, conform fișei postului sunt:
- Coordonează preluarea solicitărilor care ţin de competenţa autorităţii publice pe care o reprezintă şi repartizarea lor spre departamentele specifice;
- Asigură conţinutul, acurateţea şi reactualizarea permanentă a informaţiilor de pe pagina web a instituţiei şi gestioneză colaborarea cu firme specializate care se ocupă de mentenanţa şi încărcarea informaţiilor pe pagina web;
- Actualizeaza periodic informatiile privind institutia aparute pe web site-ul primariei;
- Pregăteşte conferinţele de presă, redactează comunicatele de presă şi monitorizează presa;
- Asigură şi elaborează transmiterea anunţurilor pentru publicarea lor în mass-media şi pe toate canalele de informare şi publicitate, privind actele normative si de interes public obligatorii după ce au primit avizul de legalitate;
- Asigură realizarea materialelor de prezentare a Primăriei Negreşti-Oaş şi a buletinului informativ;
- Asigură realizarea materialelor informative cu ocazia diverselor sărbători şi evenimente ale oraşului şi a Primăriei Negreşti-Oaş;
- Urmăreşte realizarea şi redactarea materialelor de promovare şi informative prin firme specializate;
- Asigura transmiterea informatiilor catre mass-media ocupandu-se indeaproape de pregatirea si transmiterea comunicatelor de presa, buletinelor informative sau raspunsuri pentru unele solicitari venite din partea reprezentantilor presei;
- Coordonează comunicarea internă, relaţia cu instituţiile subordonate si relaţia interinstituţională cu alte autorităţi publice sau private;
- Colaborează cu toate direcţiile din aparatul propriu al Primăriei Negreşti-Oaş, cu instituţiile subordonate şi cu alte autorităţi publice sau private;
- Intreţine relaţii cu organismele guvernamentale, partidele politice şi organizaţiile apolitice în vederea informării corecte a acestora despre activitatea si problemele Primăriei şi realizării unei atitudini favorabile faţă de îndeplinirea funcţiunilor acesteia;
- Raspunde de relatiile parteneriale internationale;
- Analizează evoluţia imaginii Primăriei pe plan intern şi extern, utilizand şi sondaje sociologice contractate cu instituţii specializate;
- Analizează, evaluează şi planifică comunicarea în probleme de interes pentru Primărie;
- Asigură aducerea la cunostinţa conducerii a propunerilor şi sesizărilor cetăţenilor în vederea unei bune funcţionări a Primăriei şi a transparentizării actului administrativ;
- Coordonează functionarea compartimentului relatii cu publicul, dar si a obligatiilor instituite de actele normative privind furnizarea informatiilor publice;
- Asigura punerea in aplicare a prevederilor Legii nr.544/2001 – privind liberul acces la informatiile de interes public, Legea nr. 554/2004 – privind Contenciosul administrativ, Ordonanta nr.27/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor;
- Coordoneaza activitatea de repartizare a corespondentei dupa ce aceasta este verificata de catre conducatorul institutiei, astfel incat sa ajunga in timp util toate adresele/solicitarile primite, in special in situatia unor termene scurte de solutionare;
- Indruma cetatenii spre serviciile/birourile competente in a le solutiona cererile;
- Pregateste proiectele materialelor informative despre oras si se implica in realizarea acestora;
- Organizeaza, ori de cate ori este nevoie, evenimente care tin de domeniul relatiilor publice, cum ar fi conferinte de presa, intalniri cu cetatenii sau cu reprezentanti ai diferitelor institutii publice sau persoane juridice;
- Coordonează organizarea audientelor la cabinetul primarului, respectiv programarea persoanelor care solicita acest lucru si participa efectiv la audiente pentru consemnarea fiecarei probleme ridicate de catre cetateni, a modului de solutionare, sau a compartimentului/biroului care primeste spre solutionare respectiva cerere;
- Ofera informatii cu caracter general solicitate de catre cetateni dar si de catre reprezentantii diferitelor institutii sau persoane juridice;
- Raspunde diferitelor adrese si interpelari, pe care le primeste spre solutionare de la primar.
- Organizează activitatea de furnizare pe loc a informaţiilor, atunci când acest lucru este posibil;
- Analizează cererile de furnizare a informaţiilor publice, dispune cu privire la caracterul acestora – comunicate din oficiu, furnizabile la cerere sau exceptate de la liberul acces – şi ia măsuri pentru rezolvarea solicitărilor, potrivit legii, şi pentru transmiterea răspunsurilor către solicitanţi, în termenul legal;
- Asigură îndeplinirea obligaţiei legale de furnizare din oficiu a informaţiilor prevăzute de lege, prin afişare în locuri vizibile la sediul instituției a înscrisurilor care să cuprindă aceste informaţii şi prin publicarea lor pe pagina de Internet a instituției;
- Asigură activitatea de arhivă conform legii
- Eliberarea actelor solicitate de cetăţeni
- Comunicare şi relaţii cu publicul
- Asigurarea activității de registratura si corespondenta
- Asigurarea mentinerii legaturilor interdepartamentale si externe
- Actualizarea şi mentenanţa paginilor web
- Asigură şi menţine relaţia cu mass-media
- Realizare materiale informative
- Organizarea Monitorului Oficial Local, precum şi asigurarea publicării oricăror documente prevăzute de OUG nr.57/2019 privind Codul administrativ
- Menţinerea relaţiilor de colaborare externe şi interinstituţionale
- Planificarea activităţilor primarului şi cabinetului primar
- Instituirea, prin existența CNIPT, a unui punct de interes și acțiune pentru dezvoltarea durabilă a turismului în zonă
- Promovarea susținută a dezvoltării turistice în scopul creșterii beneficiilor obținute de pe urma valorificării resurselor turistice pentru comunitatea locală
- Punerea în valoare a potențialului zonei și creșterea vizibilității pentru obiectivele deja cunoscute
- Cooperarea cu instituțiile locale, regionale și naționale
- Creșterea gradului de informare a turiștilor care vizitează zona Negrești-Oaș
- Creșterea numărului de turiști care vizitează zona Negrești-Oaș și dinamizarea circulației turistice în zonă
- Îmbunătățirea imaginii zonei Negrești-Oaș atât pe plan național cât și pe plan internațional
- Îmbunătățirea imaginii produselor turistice din zona Negrești-Oaș
Dosarele de concurs se depun la registratura instituției, Primăria orașului Negrești-Oaș, str.Victoriei, nr.95-97, tel: 0261/854845, fax: 0261/854845, e-mail: [email protected], persoana de contact: Manea Cristina – inspector – Compartiment resurse umane și salarizare; Acestea se depun în 20 de zile de la data publicării anunțului, respectiv în perioada 15 ianuarie – 3 februarie 2025;
Informaţii suplimentare se pot obţine la sediul Primăriei oraşului Negreşti-Oaş, str.Victoriei, nr.95-97– Compartiment resurse umane și salarizare, tel.0261/854845, email: [email protected], persoană de contact: Manea Cristina – inspector resurse umane și salarizare.
Dosarul de concurs conţine, în mod obligatoriu:
- a) formularul de înscriere prevăzut la art. 137 lit. b) din Anexa nr. 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare prin raportare la art. VII din OUG nr. 121/2023;
- b) copia cărţii de identitate;
- c) copia actului doveditor emis de autorităţile competente, în cazul în care a intervenit schimbarea numelui consemnat în certificatul de naştere;
- d) copia carnetului de muncă şi/sau a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor necesare pentru ocuparea postului deţinut, potrivit prevederilor din prezentul cod, după caz;
- e) copii ale diplomelor de studii sau echivalente, certificatelor şi altor documente care atestă efectuarea unor specializări şi perfecţionări sau deţinerea unor competenţe specifice, după caz;
- f) copia adeverinţei care atestă starea de sănătate corespunzătoare, eliberată cu cel mult 6 luni anterior demarării etapei de selecţie de către medicul de familie al candidatului, şi a avizului psihologic eliberat pe baza unei evaluări psihologice organizate prin intermediul unităţilor specializate acreditate în condiţiile legii, valabil potrivit prevederilor legale;
- g) cazierul judiciar;
- h) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, sau adeverinţa care să ateste lipsa calităţii de lucrător al Securităţii sau colaborator al acesteia, în condiţiile prevăzute de legislaţia specifică;
- i) declaraţia pe propria răspundere, prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere, privind faptul că, în ultimii 3 ani, persoana nu a fost destituită sau nu i-a încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare.
Pentru funcţiile publice de conducere, dosarul de concurs include şi copia diplomei de master în domeniul administraţiei publice, management sau în specialitatea studiilor necesare ocupării funcţiei publice sau a diplomei echivalente conform prevederilor art. 57 alin. (2) din Legea nr. 199/2023, cu modificările şi completările ulterioare.
Documentul prevăzut la lit. g) poate fi înlocuit cu o declaraţie pe propria răspundere prin completarea rubricii corespunzătoare din formularul de înscriere. În acest caz, candidatul declarat admis la proba de verificare a eligibilităţii şi care nu a solicitat expres la înscrierea la concurs preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă are obligaţia să completeze dosarul de concurs pe tot parcursul desfăşurării etapei de selecţie, dar nu mai târziu de data şi ora organizării interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică. În situaţia în care, la înscrierea la concurs, candidatul solicită expres preluarea informaţiilor direct de la autoritatea sau instituţia publică competentă, extrasul de pe cazierul judiciar se solicită potrivit legii şi procedurii aprobate la nivel instituţional.
Conform dispozițiilor art. VII alin. (15) din OUG nr. 121/2023 coroborate cu cele ale art. 38 alin. (7) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare, modelul orientativ al adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată care atestă vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor este prevăzut la art. 137 lit. e) din Anexa 10 la OUG nr. 57/2019, cu modificările și completările ulterioare.
Potrivit dispozițiilor art. VII alin. (17) din OUG nr. 121/2023, dosarul de concurs se poate depune personal de către candidat, se poate transmite prin intermediul unui serviciu de curierat sau se poate transmite în format electronic, la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs. Dosarelor de concurs transmise de candidaţi la adresa de e-mail indicată de autoritatea sau instituţia publică în anunţul de concurs după terminarea programului de lucru al autorităţii sau instituţiei publice, dar în perioada de depunere a dosarelor de concurs, li se atribuie număr de înregistrare în ziua lucrătoare următoare, iar dosarul de concurs este considerat ca fiind depus în termen. Documentele care constituie dosarul de concurs se depun în copie, cu obligaţia candidatului de a prezenta secretarului comisiei de concurs originalele acestor documente, pentru certificare pentru conformitate cu originalul, până cel târziu la data desfăşurării probei interviului, sub sancţiunea neemiterii actului administrativ de numire în funcţia publică în cazul promovării concursului.
PRIMAR,
AURELIA FEDORCA