Primăria Municipiului Timișoara înființează Centrul de Monitorizare a Ordinii Publice și Trafic Management
Centrul de Monitorizare Trafic se transformă într-un centru de ordine publică modern, unic în România, printr-un parteneriat între Primăria Municipiului Timișoara și Poliția Locală. Prin noua structură, scădem semnificativ timpii de intervenție la situații critice, creștem siguranța timișorenilor și completăm punctele oarbe ale celor două sisteme de monitorizare.
Acesta este scopul unui proiect de hotărâre de Consiliu Local pe care primarul Dominic Fritz l-a înaintat consilierilor locali pentru următoarea ședință. Practic, noua structură se va înființa prin comasarea Centrului de Comandă și Control al Poliției Locale cu Centrul de Management al Traficului. Ambele structuri vor funcționa pe bv. Iuliu Maniu, nr. 29, unde va fi mutat și dispeceratul Poliției Locale.
„Intrăm într-o logică interinstituțională nouă, de la transmis date prin CD-uri la trei zile după infracțiune, la acces în timp real. Punem în comun resursele noastre de monitorizare video într-un singur centru și îmbunătățim eficiența Poliției Locale, pentru a-i putea depista mai repede pe cei care încalcă legea. Practic, polițiștii locali vor avea acces la datele adunate de camerele de supraveghere ale Municipalității și vor putea acționa imediat ce văd încălcări ale legii, fie că vorbim de aruncarea ilegală de deșeuri, deranjarea ordinii publice sau pentru fluidizarea traficului la accidente.
Îmi doresc ca Inspectoratul de Poliție Județean să vină alături de noi și să sporim eficiența acestui Centru de Comandă și fiecare să acționeze în funcție de competențele legale pe care le are. De exemplu, pentru a reduce numărul de accidente în trafic avem nevoie de cooperarea Poliției Naționale, pentru că doar ei pot sancționa trecerile pe roșu zilnice”, transmite primarul Timișoarei, Dominic Fritz.
Noul Centru de Monitorizare va integra cele 150 de camere ale Poliției Locale cu cele 276 de camere ale Municipiului Timișoara, pentru a putea înregistra și stoca imagini video în limitele regulamentului european pentru protecția datelor cu caracter privat, GDPR. De asemenea, Centrul va avea la dispoziție, în plus, 7 radare fixe și încă 37 de camere ultraperformante care pot detecta automat trecerile pe culoarea roșie, echipamente verificate metrologic. Centrul va fi pe bv. Iuliu Maniu, unde există deja dotări de ultimă generație și va funcționa similar cu alte centre de monitorizare a traficului și siguranței publice din marile capitale europene.
Poliția Locală are atribuții în păstrarea ordinii și liniștii publice, disciplina în construcții, protecția mediului, verificarea activităților comerciale, în domeniul evidenței populației, dar și în domeniul circulației rutiere. În domeniul circulației rutiere, Poliția Locală poate să dispună inclusiv ridicarea vehiculelor oprite, parcate sau care staționează neregulamentar și are atribuții în constatarea și sancționarea depășirii masei maxime admise, încălcarea regulilor de circulație de către pietoni sau bicicliști, nerespectarea regulilor de acces în zone pietonale, rezidențiale sau parcuri și îndeplinirea procedurilor legale pentru a elibera domeniul public de vehicule abandonate.
Serviciul Comunicare
The post Primăria Municipiului Timișoara înființează Centrul de Monitorizare a Ordinii Publice și Trafic Management first appeared on Primăria Municipiului Timișoara.
Source