Înapoi la Structura Primăriei
Vezi atribuțiile tuturor departamentelor primăriei

DISPOZIŢII GENERALE

Art. 65. Compartimentul Sprijin, Îndrumare și Control Asociații de Proprietari este un compartiment funcțional din cadrul Direcției Arhitect Șef, ce cuprinde un post de funcție publică de execuție şi asigură îndrumarea, sprijinul si controlul asociațiilor de proprietari de pe raza municipiului Brad.

PRINCIPALELE ATRIBUŢII

  1. îndrumarea şi sprijinirea asociaţiilor de proprietari prin consilierea proprietarilor apartamentelor de bloc şi spaţiilor cu altă destinaţie decât cea de locuinţă pentru înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea asociaţiilor de proprietari, în condiţiile legii;
  2. îndrumarea şi sprijinifrea asociaţiilor de proprietari privind înfiinţarea şi modificarea statutului şi acordului de asociere a asociaţiilor de proprietari;
  3. îndrumarea și sprijinirea asociațiilor de proprietari și proprietarilor pentru îndeplinirea obligațiilor locale ce le revin asupra proprietății comune;
  4. păstrarea dosarelor de înfiinţare a asociaţiilor de proprietari, precum și evidenţierea acestora în baza de date;
  5. acordarea relaţiilor cu publicul zilnic, conform orarului stabilit, în vederea furnizării de asistenţă de specialitate pentru asociaţiile de proprietari;
  6. acordarea de asistenţă persoanelor care reclamă diverse aspecte ce intră în competenţa compartimentului;
  7. participarea la adunările generale ale proprietarilor, la solicitarea scrisă, ori a comitetului de inițiativă, în vederea îndrumării acestora pentru respectarea legislației referitoare la organizarea și funcționarea asociațiilor de proprietari;
  8. primirea adreselor/petițiilor/scrisorilor/sesizărilor înregistrate la registratura instituției cu privire la activitatea asociațiilor de proprietari și întocmire răspunsurilor în termenul legal, pe probleme specifice compartimentului;
  9. primirea și arhivarea ”Situație soldurilor elementelor de activ și pasiv” pentru fiecare asociație, urmărirea depunerii în termen a acestora de către reprezentanții legali ai asociațiilor de proprietari, analizarea datelor înscrise în situații și luarea măsurilor legale pentru nedepunerea lor în termen, dar și neîntocmirea lor în conformitate cu prevederile legale;
  10. exercitarea controlului asupra activității financiar-contabile din cadrul asociațiilor de proprietari, din oficiu ori la solicitarea unuia sau mai multor membrii ai asociației de proprietari, în conformitate cu metodologia aprobată;
  11. convocarea periodică a şedinţelor cu participarea tuturor asociaţiilor de proprietari şi furnizorii de servicii;
  12. asigurarea informării asociaţiilor de proprietari privind modificările legislative;
  13. constatarea și sancționarea faptelor care constituie contravenții;
  14. asigurarea evidenței tuturor asociațiilor de proprietari din municipiul Brad, actualizând datele cu privire la adresele asociațiilor dar și a blocurilor de locuințe, precum și numărul de apartamente care fac parte din asociație: numele, adresele și numărul de telefon al persoanelor care îndeplinesc funcțiile de președinte, membrii ai comitetului executiv, administrator, cenzor, actualizând aceste date ori de câte intervin modificări, pe baza documentelor transmise de asociațiile de proprietari.

Source