Înapoi la Structura Primăriei
Vezi atribuțiile tuturor departamentelor primăriei

DISPOZIŢII GENERALE

Art. 52. Compartimentul Relații cu Publicul este un compartiment funcţional din cadrul structurii organizatorice a aparatului de specialitate al Primarului Municipiului Brad, ce cuprinde un post de natură contractuală, de execuţie și asigură un cadru organizat pentru facilitarea accesului cetăţeanului la informaţie şi pentru rezolvarea promptă şi profesionistă a problemelor acestuia, asigurând interfaţa cetăţean-autorităţi locale printr-un proces de comunicare agreabil, decent și profesional. În contextul importanţei asigurării transparenţei în relaţiile cu cetăţenii, compartimentul desfăşoară o serie întreagă de activităţi menite să vină în întâmpinarea cetăţeanului, pentru sprijinul şi în ajutorul acestuia.

PRINCIPALELE ATRIBUŢII

  1. asigurarea accesului gratuit la informaţii cu privire la întreaga activitate a instituției;
  2. primirea, înregistrarea și rezolvarea petițiilor în termenul legal;
  3. redirecționarea petițiilor către compartimentele de specialitate, cu precizarea termenului de trimitere a răspunsului, pentru rezolvarea temeinică şi legală a petiţiilor;
  4. soluţionarea şi redactarea în termen a răspunsului;
  5. expedierea răspunsului către petiţionar;
  6. clasarea şi arhivarea petițiilor;
  7. trimiterea, în termen de 5 zile de la înregistrare, a petițiilor greșit îndreptate, către compartimentul de relații cu publicul al autorităţilor sau instituţiilor publice în ale căror atribuţii intră rezolvarea acestora;
  8. realizarea procedurii de clasare a petiţiilor anonime sau a celor în care nu sunt trecute datele de identificare ale petiţionarului;
  9. conexarea petiţiilor prin care se sesizează aceeaşi problema, petentul urmând să primească un singur răspuns care trebuie să facă referire la toate petiţiile primite;
  10. clasarea la numărul iniţial petiţiile noi, de la acelaşi petiţionar ori de la o autoritate sau instituţie publică greşit sesizată făcându-se menţiune despre faptul că s-a răspuns, în cazul în care un petiţionar adresează aceleaşi petiţii, sesizând aceeaşi problemă;
  11. gestionează registrului de evidenţă al petiţiilor;
  12. întocmirea semestrială a raportului privind activitatea proprie de soluţionare a petiţiilor, și prezentarea acestuia conducătorului instituției, în vederea analizei și aprobării;
  13. oferirea de informaţii cetăţenilor, cu privire la activitatea altor instituţii publice de pe raza municipiului Brad, în măsura în care aceste informaţii figurează în baza de date;
  14. oferirea informațiilor precum și a formularelor tipizate, prevăzute de lege, necesare în relația cetățeanului cu serviciile sau compartimentele instituției ;
  15. consilierea cetățenilor în rezolvarea problemelor sociale sau de interes general.

Source