Pentru a continua construirea unei echipe profesioniste și de încredere, implicată activ în dezvoltarea comunei Corbeanca, vă informăm că, prin Hotărârea Consiliului Local Corbeanca nr. 5/2025, a fost aprobată înființarea Societății de Servicii Comunitare Corbeanca.

În acest context, se impune demararea procedurii de selecție și numire a administratorilor societății, în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice. Până la finalizarea procesului de selecție pentru numirea administratorilor cu mandat complet, este necesară numirea a trei administratori provizorii. Aceștia vor asigura conducerea societății în această etapă inițială, cu respectarea dispozițiilor legale în vigoare.

Așadar, dacă îți dorești să contribui la dezvoltarea unui proiect public important și să faci parte din echipa care va pune bazele unei noi structuri de servicii comunitare, te invităm să ne trimiți CV-ul tău pentru a candida la una dintre funcțiile de administrator provizoriu.

Profilul administratorilor pe posturi

Administrator 1

  • Studii superioare finalizate cel puţin cu diplomă de licenţă şi experienţă în domeniul ştiinţelor inginereşti, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de minimum 7 ani.

Administrator 2

  • Studii superioare finalizate cel puţin cu diplomă de licenţă şi experienţă în domeniul ştiinţelor inginereşti, economice, sociale, juridice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de minimum 7 ani.

Administrator 3

  • Studii superioare finalizate cel puţin cu diplomă de licenţă şi experienţă în domeniul ştiinţelor economice sau în domeniul de activitate al respectivei întreprinderi publice de minimum 7 ani.
  • Are competențe în domeniul contabilității și auditului statutar, dovedite prin documente de calificare pentru domeniile respective.
  • E autorizat ca auditor financiar și înregistrat în Registrul public electronic de către autoritatea competentă din România, din alt stat membru, din Spațiul Economic European sau din Elveția ori deține experiență de cel puțin 3 ani în audit statutar dobândită prin participarea la misiuni de audit statutar în România sau în cadrul comitetelor de audit formate la nivelul consiliilor de administrație/supraveghere ale unor societăți/ entități de interes public, dovedită cu documente justificative.

Conform legislației aplicabile, unul dintre cei trei membri ai consiliului de administrație trebuie să fie funcționar public sau să provină din rândul personalului din cadrul autorității publice tutelare ori din alte autorități sau instituții publice.

Competențe, trăsături și cerințe ale administratorilor

Competențe specifice sectorului de activitate ale întreprinderii publice:

  • Cunoştinţe despre domeniul de activitate al întreprinderii publice: cel puţin unul dintre administratori ar trebui să posede cunoştinţe despre sectorul de activitate al Societății.
  • Cunoştinţe despre domeniul utilităţilor publice: cel puţin unul dintre membrii Consiliului de administraţie ar trebui să posede cunoştinţe despre sectorul utilităţilor publice pentru a facilita adoptarea unor bune practici din domeniul mai larg al sectorului de activitate al Societății.

Competenţe profesionale de importanţă strategică:

  • Cunoştinţe despre domeniul de activitate al întreprinderii publice: cel puţin unul dintre administratori ar trebui să posede cunoştinţe despre sectorul de activitate al Societății.Viziune strategică: necesară pentru trasarea unei direcţii optime privind evoluţia Societății în concordanţă cu acordurile şi reglementările legislative, cu politica locală şi naţională, are caracter de obligativitate pentru fiecare administrator în cel puțin o arie de competență managerială.
  • Competenţa financiară şi de contabilitate: necesară pentru înţelegerea constrângerilor şi oportunităţilor financiare pe care Societatea le întâmpină, pentru a înţelege elementele cheie ale sănătăţii financiare a societăţii. Nu are caracter de obligativitate pentru toți administratorii, dar cel puțin doi membri vor deține aceste competențe.
  • Competenţa de gestionare a riscului: necesară pentru înţelegerea şi identificarea timpurie a riscurilor la care Societatea este expusă fie prin activitatea în sine, fie prin mediul/contextul în care operează şi/sau de luarea unor măsuri de prevenire şi/sau corecţie a lor.
    Nu are caracter de obligativitate pentru toți administratorii.
  • Capacitatea de atragere şi gestionare a investiţiilor (programe cu finanţare externă): necesară pentru asigurarea fluxului de capital pe de o parte şi, a investiţiilor stabilite prin strategia şi planul de administrare pe de altă parte.
    Nu are caracter de obligativitate pentru toți administratorii.
  • Cunoştinţe despre domeniul utilităţilor publice: cel puţin unul dintre membrii Consiliului de administraţie ar trebui să posede cunoştinţe despre sectorul utilităţilor publice pentru a facilita adoptarea unor bune practici din domeniul mai larg al sectorului de activitate al Societății.

Competenţe de guvernanţă corporativă:

  • Guvernanţa întreprinderilor publice şi rolul administratorilor: necesară pentru trasarea liniilor în vederea implementării optime a politicilor guvernamentale și a legislației specifice; Are caracter de obligativitate pentru fiecare administrator.
  • Luarea deciziei: necesară pentru a decide în privinţa politicilor majore care trebuie implementate şi/sau atinse în cadrul organizaţiei,; Are caracter de obligativitate pentru toți administratorii.
  • Monitorizarea performanței: necesare pentru înţelegerea activităţii curente a societăţii, permite înţelegerea manierei în care obiectivele trasate sunt/vor fi îndeplinite, sesizarea disfuncţionalităţilor şi/sau a oportunităţilor, trasarea şi luarea unor măsuri de acţiune sau corective, după caz. Nu are caracter de obligativitate toți administratorii.

Competenţe sociale şi personale:

  • Trăsături comportamentale: reprezintă tiparele comportamentale afișate de o persoană în prezența celor din jur, acestea putând reflecta adesea personalitatea sa, necesare pentru stabilirea unor rapoarte eficace și armonioase de lucru, cu diferite grupuri și în diferite situații; sunt necesare aptitudini și abilități de relaționare interumană precum extraversiune, agreabilitate, conștiinciozitate, stabilitate emoțională, deschiderea către noi experiențe, nivel de energie, obiectivitate, capacitate de adaptare, tenacitate.
    Are caracter de obligativitate pentru toți administratorii.
  • Aptitudini cognitive: necesare pentru asigurarea disponibilității unei persoane de a folosi în munca sa diferite tipuri de procese cognitive cum sunt raționament deductiv, aptitudini numerice și aptitudini verbale.
    Are caracter de obligativitate pentru toți administratorii.
  • Interese ocupaționale specifice postului: Prezintă ariile principale de interes ale unei persoane, enumerate în ordinea preferinței. Acestea reflectă tipurile de activități care îl inspiră și motivează cel mai mult pe candidat. Ele pot fi comparate cu interesele asociate în mod normal postului de administrator.
    Nu are caracter de obligativitate pentru toți administratorii.
  • Planificare și organizare: necesare pentru asigurarea unui flux optim activităţii societăţii, prin previzionarea acţiunilor viitoare şi alocarea eficientă a resurselor. De asemenea, necesară pentru creionarea planurilor de investiţii, în conducerea proiectelor pe care societatea le gestionează/ dezvoltă.
    Nu are caracter de obligativitate pentru toți administratorii.

Experienţă pe plan local şi international:

  • Experienţă locală: este de dorit în special în domeniul de activitate al societăţii sau mai larg, în cel al utilităţilor publice, pentru a facilita importul de bune practici sau de implementare a cadrului legislativ cu aplicabilitate locală/naţională;
    Nu are caracter de obligativitate pentru toți administratorii.
  • Experienţă internaţională:
    Nu are caracter de obligativitate pentru toți administratorii.
  • Competenţe şi restricţii specifice pentru funcţionarii publici sau alte categorii de personal din cadrul autorităţii publice tutelare ori din cadrul altor autorităţi sau instituţii publice. În cazul administratorilor al căror număr de membri se încadrează în prevederile Art.28, alin. (1), nu pot fi numiţi mai mult de un membru din rândul funcţionarilor publici sau al altor categorii de personal din cadrul autorităţii publice tutelare ori din cadrul altor autorităţi sau instituţii publice.
    Are caracter de obligativitate pentru toți administratorii

Trăsături:

  • Reputaţie personală şi profesională: necesară pentru a conferi credibilitate Societății în fața propriilor angajați, cât și a terţilor (consumatori, instituţii, etc.).
    Are caracter de obligativitate pentru toți administratorii.
  • Integritate: necesară pentru promovarea unui mediu etic şi transparent în relaţiile cu angajaţii societăţii, dar şi cu terţii.
    Are caracter de obligativitate pentru toți administratorii.
  • Independență
  • Expunere politică: pentru a se asigura depolitizarea, este de dorit ca administratorii să nu fie membri activi ai unui partid politic.
    Nu are caracter de obligativitate pentru toți administratorii.
  • Abilități de comunicare interpersonală:
    Are caracter de obligativitate pentru toți administratorii.
  • Diversitate de gen: Se vor respecta dispozițiile art.28 alin.(7) din O.U.G. nr.109/2011.
    Are caracter de obligativitate pentru întreg consiliul.

Condiții prescriptive și proscriptive:

  • Studii superioare finalizate: fiecare administrator trebuie să aibă minim studii superioare finalizate cu diplomă de licență sau echivalent, de preferinţă, în domeniul științelor inginerești, economice, sociale, juridice. Este de dorit ca fiecare membru să dețină şi alte certificări care pot aduce un avantaj în activitatea desfăşurată.
    Are caracter de obligativitate pentru toți administratorii
  • Înscrieri în cazierul fiscal și/sau judiciar: fiecare administrator trebuie să aibă cazierul fiscal/judiciar fără înscrieri, fiind condiție obligatorie conform legislației în vigoare. În acest sens se va urmări să nu fi fost începută
    urmărirea penală pentru infracțiunile prevăzute la art. 6 din Legea societăților nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, pentru infracțiuni contra patrimoniului prin nesocotirea încrederii, infracțiuni de corupție, delapidare, fals în înscrisuri, evaziune fiscală, infracțiuni prevăzute de Legea nr. 129/2019 pentru prevenirea și sancționarea spălării banilor.

Competenţe sociale şi personale:

  • Trăsături comportamentale: reprezintă tiparele comportamentale afișate de o persoană în prezența celor din jur, acestea putând reflecta adesea personalitatea sa, necesare pentru stabilirea unor rapoarte eficace și armonioase de lucru, cu diferite grupuri și în diferite situații; sunt necesare aptitudini și abilități de relaționare interumană precum extraversiune, agreabilitate, conștiinciozitate, stabilitate emoțională, deschiderea către noi experiențe, nivel de energie, obiectivitate, capacitate de adaptare, tenacitate.
    Are caracter de obligativitate pentru toți administratorii.
  • Aptitudini cognitive: necesare pentru asigurarea disponibilității unei persoane de a folosi în munca sa diferite tipuri de procese cognitive cum sunt raționament deductiv, aptitudini numerice și aptitudini verbale.
    Are caracter de obligativitate pentru toți administratorii.
  • Interese ocupaționale specifice postului: Prezintă ariile principale de interes ale unei persoane, enumerate în ordinea preferinței. Acestea reflectă tipurile de activități care îl inspiră și motivează cel mai mult pe candidat. Ele pot fi comparate cu interesele asociate în mod normal postului de administrator.
    Nu are caracter de obligativitate pentru toți administratorii.
  • Planificare și organizare: necesare pentru asigurarea unui flux optim activităţii societăţii, prin previzionarea acţiunilor viitoare şi alocarea eficientă a resurselor. De asemenea, necesară pentru creionarea planurilor de investiţii, în conducerea proiectelor pe care societatea le gestionează/ dezvoltă.
    Nu are caracter de obligativitate pentru toți administratorii.

Dacă îndeplinești condițiile de mai sus și ești interesat/ă să te alături echipei noastre, te rugăm să ne trimiți CV-ul tău la adresa de e-mail: [email protected].

Îți mulțumim pentru interesul acordat și pentru dorința de a contribui activ la dezvoltarea comunei Corbeanca!


Source